Lilypie Kids Birthday tickers

dinsdag, juli 25, 2006

De Papiermolen

9 augustus wordt ons vonnis pas op papier gezet, maar vermits wij nu vakantie hebben willen wij alvast proberen een deel van ons dossier te verzamelen. Een bevriend adoptie-koppel die ondertussen ook al een klein meisje toegewezen hebben gekregen waren zo lief om alles voor ons al eens op te lijsten.
Amaaii!! 't Is niet weinig en het grootste deel moet ook nog eens vertaald worden naar het Engels. Dus vanochtend vroeg uit de veren en naar de bevolkingsdienst. 't Is ongelofelijk wat voor een effect dat het heeft op mensen als je zegt dat je iets nodig hebt voor adoptie. De mensen klaren er letterlijk van op. Voor documenten die niet meteen beschikbaar zijn begint men zich in alle talen te verontschuldigen. Andere documenten duren normaal iets langer, maar omdat het voor adoptie is gaat het plots wat sneller. 't Is gelijk dat iedereen bereid is een extra "effort" te doen voor ons. Aangestoken door de stroomversnelling waarin ik terecht gekomen ben besluit ik om toch nog maar eens naar de griffie te bellen. Zou ons vonnis nog niet klaar zijn? Spijtig genoeg blijkt dat niet zo te zijn, maar ... als ik wil kan ik dat 10 augustus gewoon komen ophalen ipv te wachten op de postbode. Afgesproken! Maar wacht even... als wij 10/8 ons vonnis op zak hebben... misschien kunnen wij dan toch nog tijdens ons verlof naar FIAC gaan voor een intake gesprek! Voor wij aan het intake gesprek kunnen beginnen moet FIAC wel in het bezit zijn van ons geschikheidsvonnis en ons volledig dossier dat ondertussen bij Kind & Gezin is. Dus volgende telefoontje richting Kind en Gezin. Mevrouw? Wat is de snelste manier om ons dossier in Geel te krijgen? Stilte aan de andere kant. Zij sturen dit natuurlijk altijd gewoon op met de post op het moment dat zij ons geschiktheidsvonnis ontvangen. Ik stel nog voor om het te komen halen. Maar dat is toch echt wel niet de manier van werken. Uiteindelijk belden zij mij later zelf terug met het bericht dat zij ervoor zouden zorgen dat het dossier supersnel naar FIAC zou gaan en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken! Als dat niet fantastisch is!!! Dan maar meteen een telefoontje naar FIAC. Niemand thuis.... met vakantie. Groot gelijk natuurlijk. Volgende week zijn zij terug maar dan zijn wij weer weg. Een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag of wij aub aub nog zouden mogen langskomen voor de 16de met heel het "super snel verhaal" en mijn "moeilijk verlof kunnen nemen verhaal" erbij. 't Is te hopen dat het lukt want ik sta ondertussen echt wel op springen. Als ik na onze vakantie niet aan ons dossier kan beginnen ga ik ontploffen geloof ik!

En nu onze valiezen uithalen, wij vertrekken naar het nog warmere Firenze.

Arrividerci!

2 opmerkingen:

Op den buiten zei

Hey Nathalie en Joris,
Het lijkt wel alsof ik hier mijn verhaal lees! Ook wij beginnen ons voor te bereiden op intake en dossier verzamelen. Alleen hadden wij het geluk een ontzettend fantastische jeugdrechter te hebben. Wij zijn op 19/07 mogen voorkomen en de rechter heeft nog dezelfde dag gevonnist! Dus gisteren kregen wij ons vonnis in de bus dat ik onmiddellijk naar Kind en Gezin gefaxt heb met de vraag om het door te sturen naar Fiac (dit zou voldoende moeten zijn om al te kunnen intaken).

Ook ik heb vanmorgen een mailtje gestuurd om te vragen of we volgende week kunnen langskomen, kwestie van het nog in ons verlof te kunnen doen!

Blij trouwens dat jullie ook voor Fiac kiezen. Met Wim en Virginie er bij (onze buren) komen we zo al op drie koppels uit het gentse die binnenkort gaan intaken bij Fiac. Tof tof!

Nog een laatste vraagje en dan mogen jullie op vakantie vertrekken ;-)
Kan je nu al documenten gaan ophalen? Moeten die niet dateren van na je vonnis?

Groetjes en geniet van de vakantie
Marijke en JOhan

Cursief Huigje zei

Geniet ondertussen toch van Firenze .. wij vertrekken volgende week naar Toscane.

Onze Procedure

  • 21-03-'08: Positief vonnis volle adoptie
  • 07-03-'08: Goedkeuring Volle Adoptie op de jeugdrechtbank van Gent
  • 07-02-'08: Gerechtelijk onderzoek
  • 25-01-'08: Verschijning voor de jeugdrechter om de 'Volle Adoptie'-aanvraag te bevestigen - Tussentijdse Evaluatie ROH - Beluy viert zijn 1ste verjaardag
  • 05-11-'07: Opstart procedure 'Omzetting Gewone naar Volle Adoptie'
  • 18-10-'07: Tussentijdse Evaluatie ROH
  • 07-10-'07: Welkomstfeest
  • 15-07-'07: Beluy ingeschreven in de bevolkingsdienst
  • 14-07-'07: Thuiskomst met ons zoontje
  • 07-07-'07: Ontmoeting met onze zoon Beluy
  • 06-07-'07: Vertrek naar Addis Abeba
  • 14-06-'07: Reisvoorbereiding bij Ray of Hope
  • 11-06-'07: De adoptie van Beluy wordt bevestigd door de rechtbank van Addis Abeba
  • 06-03-'07: Ondertekenen Aanvaardingsformulier
  • 28-02-'07: Toewijzing Beluy (25-01-2007)
  • 15-02-'07: Voorbereidings-avond bij Ray of Hope
  • 08-01-'07: Dossier vertrokken naar Ethiopië
  • 14-09-'06: Ons dossier ingediend bij Ray of Hope
  • 11-08-'06: Intake-gesprek bij Ray of Hope
  • 10-08-'06: Ontvangst geschiktheidsvonnis
  • 08-07-'06: Getrouwd
  • 30-06-'06: 2de verschijning voor de jeugdrechter
  • 18-06-'06: Gerechtelijk Onderzoek
  • 09-06-'06: Inzage dossier op de jeugdrechtbank
  • 24-04-'06: Einde Maatschappelijk Onderzoek
  • 20-03-'06: Start Maatschappelijk Onderzoek
  • 13-01-'06: 1ste verschijning voor de jeugdrechter
  • 17-11-'05: Op de rol bij de jeugdrechtbank
  • 20-10-'05: Ontvangst Attest van voorbereiding
  • 17-10-'05: Ondertekening Samenlevingscontract
  • 15-09-'05: Start cursus Triobla
  • 10-05-'05: Indiening aanvraag bij Kind en Gezin