Lilypie Kids Birthday tickers

maandag, september 11, 2006

't Is nie waar hé!

Net op het moment dat je denkt dat alles goed loopt en je vlinders in je buik voelt omdat het leven toch zo mooi is! Bam!!!!! Met je gezicht tegen de muur!
Gisterenavond, alle documenten nog eens mooi naast elkaar gelegd, alle handtekeningen en kopieën van paspoorten gecontroleerd, alles mooi in bundeltjes samengeniet, mooi in een kaftje gestoken, enfin... ons dossier is af! Joepie!!!
Vanmorgen, vroeg uit de veren, supertrots met ons bundeltje naar de bevolkingsdienst voor de legalisatie van de handtekeningen, fietsen in het zonnetje, 10 minuten te vroeg aangekomen, tijdje staan wachten voor de deur, als eerste aan het lokket, ik begin al mijn bundeltjes uit te stallen ... en geloof het of niet ... 't was toch niet goed zeker!!!!
Er wordt op de bevolkingsdienst geen enkele handtekening gelegaliseerd zonder het origenele paspoort van de ondertekenaar!!!
Kunt ge u dat voorstellen dat o.a. mijn huisarts, de directeur van het ziekenhuis en onzen bankdirecteur hun paspoort zomaar eventjes gaan meegeven met mij! Al mijn tegenwerpingen worden in de wind geslagen. Nee madame, origenele paspoorten of geen legalisaties!
Dit is toch weer de bureaucratie ten top!! Grijs haar krijg ik ervan! Wij zijn al gescreend langs alle kanten, als ze nu nog niet zeker zijn van onze oprechtheid dan weet ik het niet meer hoor!
Terug op straat begint mijn collère pas echt naar boven te komen! Ah ja, maar nie me mij hé!
Het idee dat ons dossier hier zou stranden lijkt mij toch wel iets te surrealistisch. Na al wat wij al hebben moeten doorstaan, kan ik niet geloven dat dit nu nog een probleem zou kunnen zijn. Het enige dat wij nodig hebben is een handtekening van de burgemeester of schepen waarin zij verklaren dat de handtekeningen in ons dossier echt zijn. En waar zitten de burgemeester en Schepenen...in het stadhuis! Dus ik meteen op mijn fiets recht naar het stadhuis. Daar heel mijn verhaal gedaan, met een serieuze krop in mijn keel, en of zij alstublieft iemand van het kabinet kunnen vragen om mij te woord te staan. Juist niemand thuis! Hoe is het mogelijk! Zij geeft mij wel de naam door van de baas van de bevolkingsdienst met de raad het eerst daar nog eens te proberen.
Allé! Weer terug op mijn fiets, weer naar de bevolkingsdienst. Die mens zit daar naar mij te luisteren, kan mijn verhaal goed volgen, maar heeft dit nog nooit meegemaakt en stuurt mij door naar de baas van de legalisaties. Deze aanhoort opnieuw mijn verhaal, maar blijft wel bij het standpunt van zijn medewerkers dat zij het originele paspoort nodig hebben. Op mijn vraag hoe ik dat dan in orde moet krijgen antwoord hij eenvoudig: "Stuur die mensen maar eens langs". STUUR DIE MENSEN MAAR EENS LANGS!!!!!!!!!!!!!
Moet ik nu echt serieus aan mijn bankdirecteur (die ons niet kent) vragen om zijn bank te laten voor wat het is en tijdens de werkuren naar de bevolkingsdienst te gaan om daar onze documenten door hem ondertekend te laten legaliseren! En niet alleen mijn bankdirecteur! In totaal gaat het hier over een pak mensen die zouden mogen komen opdraven!
Mijn ongeloof groeit met de moment! Maar zij handelen hier duidelijk onder het moto "Nie Pleuen!", en verder discussieren blijkt duidelijk niets op te leveren.
Dus... terug mijn fiets op... terug naar het stadhuis... aub help mij!! De wederom vriendelijk loketbediende moet mij echter nog steeds teleurstellen. Niemand thuis... maar morgen is er wel iemand aanwezig die zich ontfermd over alle legalisaties, dus bel dan best eens terug.
Oké... daar kan ik alweer mee leven. Hopelijk heeft zij dan beter nieuws voor ons.
Om 10u00 toch maar eens naar Ray of Hope gebeld. Wij zijn toch niet de eerste uit Gent die een kindje adopteren zeker. Hoe gaat dat dan bij die andere koppels? Blijkt dat de meeste koppels dat allemaal regelen via de Notaris, maar ook deze kan moeilijk doen als hij ons niet kent.
En, juist ja, wij kennen geen notaris.
Maar... en dan nu eindelijk het goede nieuws... de mensen van Ray of Hope zijn bereid om met onze papieren naar hun notaris te gaan en dat daar voor ons te regelen! Oef!! Als het morgen dan toch niet lukt op het kabinet kan ons dossier dan toch nog in orde gebracht worden via Ray of Hope. Daarbovenop wist zij mij te zeggen dat het ander deel van ons dossier (van de jeugdrechtbank en het openbaar ministerie) al bij hen was toegekomen en meteen weer doorgestuurd was naar de vertaler. Dit is meer dan een maand vroeger dan verwacht! Na al het wachten dan toch eindelijk een aantal dingen die goed vooruit gaan! Nu weet ik waarom hun organisatie Ray of Hope noemt. Want zonder hen zouden wij nogal hopeloos geworden zijn!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Nathalie,

Best dat jezelf ook even laat merken dat julie ' Nie Pleue ', de aanhouder wint. Alvast heel veel geluk bij poging nummer 3....

Groetjes uit Overslag en Addis

Anoniem zei

schepperke, volhouden, nie afgeven, laat ze daar in Gent maar eens goe weten met wie ze te maken hebben, ge weet wel....de dochter van.

Anoniem zei

Dit is inderdaad pure kafka en staat ons dus ook nog te wachten. Mijn god, waar blijven ze het verzinnen...
Beetje druk zetten daar op het stadhuis. 't zijn bijna verkiezingen...

Kurt en Helke

Onze Procedure

  • 21-03-'08: Positief vonnis volle adoptie
  • 07-03-'08: Goedkeuring Volle Adoptie op de jeugdrechtbank van Gent
  • 07-02-'08: Gerechtelijk onderzoek
  • 25-01-'08: Verschijning voor de jeugdrechter om de 'Volle Adoptie'-aanvraag te bevestigen - Tussentijdse Evaluatie ROH - Beluy viert zijn 1ste verjaardag
  • 05-11-'07: Opstart procedure 'Omzetting Gewone naar Volle Adoptie'
  • 18-10-'07: Tussentijdse Evaluatie ROH
  • 07-10-'07: Welkomstfeest
  • 15-07-'07: Beluy ingeschreven in de bevolkingsdienst
  • 14-07-'07: Thuiskomst met ons zoontje
  • 07-07-'07: Ontmoeting met onze zoon Beluy
  • 06-07-'07: Vertrek naar Addis Abeba
  • 14-06-'07: Reisvoorbereiding bij Ray of Hope
  • 11-06-'07: De adoptie van Beluy wordt bevestigd door de rechtbank van Addis Abeba
  • 06-03-'07: Ondertekenen Aanvaardingsformulier
  • 28-02-'07: Toewijzing Beluy (25-01-2007)
  • 15-02-'07: Voorbereidings-avond bij Ray of Hope
  • 08-01-'07: Dossier vertrokken naar Ethiopië
  • 14-09-'06: Ons dossier ingediend bij Ray of Hope
  • 11-08-'06: Intake-gesprek bij Ray of Hope
  • 10-08-'06: Ontvangst geschiktheidsvonnis
  • 08-07-'06: Getrouwd
  • 30-06-'06: 2de verschijning voor de jeugdrechter
  • 18-06-'06: Gerechtelijk Onderzoek
  • 09-06-'06: Inzage dossier op de jeugdrechtbank
  • 24-04-'06: Einde Maatschappelijk Onderzoek
  • 20-03-'06: Start Maatschappelijk Onderzoek
  • 13-01-'06: 1ste verschijning voor de jeugdrechter
  • 17-11-'05: Op de rol bij de jeugdrechtbank
  • 20-10-'05: Ontvangst Attest van voorbereiding
  • 17-10-'05: Ondertekening Samenlevingscontract
  • 15-09-'05: Start cursus Triobla
  • 10-05-'05: Indiening aanvraag bij Kind en Gezin