Lilypie Kids Birthday tickers

woensdag, januari 31, 2007

De Tussenstand

De voorlopige tussenstand op de wachtlijst is 8 - 2.
Achtste plaats voor een meisje en tweede plaats voor een jongetje.
't Is alweer een paar weken geleden dat ik nog iets van mij (ons) liet horen.
't Is omdat er ook niet veel gebeurd. Links en rechts vang je wel eens iets op over extra toewijzingen, info-avonden, het goede weer in Ethiopië en de toestand aan de Somalische grens maar verder gebeurd er niets.
Ik zit ondertussen nog steeds thuis met een zware sinusit-aanval. Ik ben vorige week wel een paar dagen gaan werken, maar dat was echt een martelgang. Medicijnen blijken niet te werken omdat de oorzaak een allergie zou zijn. Maakt dat mee! Ik zit hier nu heel mijn huis af te snuffelen naar de oorzaak van al mijn miserie, maar voorlopig kan ik er kop noch staart aan krijgen.
---
Ik heb ondertussen van een vriendin een leuk reisbedje van Winnie the Phoo in bruikleen gekregen. Zij had mij verwittigd dat het een heel gedoe was om het recht te zetten, maar eens het rechtstaat is het wel heel erg gemakkelijk. Toen ik ermee thuis kwam dacht ik bij mezelf: "Moeilijk in elkaar te zetten, dan kennen zij Nathalie nog niet!". En inderdaad 2 minuten laten stond het bedje volledig recht in de kinderkamer. Zo trots als een pauw liet ik het 's avonds aan Joris zien. Hij uitte een aantal bewonderende woorden voor mijn puzzelkunst, maar zei dan dat hij het raar vond om daar zo'n leeg bedje te zien staan. "Oké", dacht ik, "geen probleem"! "Dan doen wij dat toch gewoon weer weg!". Wel ik zal er waarschijnlijk geen tekeningske bij moeten maken maar dat ding staat er nog! Ik krijg het langs geen kanten meer samengevouwen. Mijn arrogantie was meteen bestraft!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Nathalie,

Wat ellendig voor jou, die sinusitis ! Hopelijk kan je de oorzaak snel achterhalen !

Het wordt nu toch wel spannend voor jullie. Misschien zijn jullie er al bij met de volgende toewijzingen. Wij staan nu op de 16de plaats.

Snelle beterschap en groetjes van
Kristine en Herold

Anoniem zei

Beste Nathalie en Joris
Ethiopië : Ik ben nog eens gaan kijken naar jullie web-stek. De stand is 8 -2. Dat begint af te korten.

Reisbedjes : oef, ben ik niet de enige die daarmee sukkelt. Iedere logica schijnt de maker van deze toestellen vreemd te zijn : eerst de “armpjes”, dan de “bodem” of omgekeerd ….. eerst de zijstukken dan de langste stukken, dan de bodem of omgekeerd ?
Grappig herkenbaar.

Sinussen : k hoorde al van Isolde dat je het ook te pakken had. Blijkbaar nu een allergie ?

In ieder geval : voor de 2 dingen hierboven (ethiopië en de sinussen ) wou ik jullie een riem onder het hart steken.

Bij deze.

En wat dat reisbedje betreft : jullie kleine spruit mag ook weg eens hier komen logeren na verloop van tijd. (geen reisbedje nodig – geen gedoe)

Maar dat is voor later.

Sterkte,

Ilse en Klara

Anoniem zei

Beste Nathalie & Joris,

Ook wij willen je een extra riem onder het hart steken wat het wachten betreft!! Hierbij een gedichtje, dat ik destijds eens postte op onze blog:



Wachten is heel moeilijk,

misschien wel het moeilijkste dat er bestaat.

Juist als het nodig is te wachten en geduld te hebben,

wil je allerhande doldrieste dingen doen,om het wachten te bekorten.

Meestal echter zijn dat nogal domme dingen,

die de heleboel in de war schoppen.

Waardoor je uiteindelijk nog verwarder bent,

dan tijdens het wachten daarvoor.



Is mss een beetje van toepassing op dat reisbedje!?;-)

Ook wensen we je nog veel beterschap!

Groetje

Onze Procedure

  • 21-03-'08: Positief vonnis volle adoptie
  • 07-03-'08: Goedkeuring Volle Adoptie op de jeugdrechtbank van Gent
  • 07-02-'08: Gerechtelijk onderzoek
  • 25-01-'08: Verschijning voor de jeugdrechter om de 'Volle Adoptie'-aanvraag te bevestigen - Tussentijdse Evaluatie ROH - Beluy viert zijn 1ste verjaardag
  • 05-11-'07: Opstart procedure 'Omzetting Gewone naar Volle Adoptie'
  • 18-10-'07: Tussentijdse Evaluatie ROH
  • 07-10-'07: Welkomstfeest
  • 15-07-'07: Beluy ingeschreven in de bevolkingsdienst
  • 14-07-'07: Thuiskomst met ons zoontje
  • 07-07-'07: Ontmoeting met onze zoon Beluy
  • 06-07-'07: Vertrek naar Addis Abeba
  • 14-06-'07: Reisvoorbereiding bij Ray of Hope
  • 11-06-'07: De adoptie van Beluy wordt bevestigd door de rechtbank van Addis Abeba
  • 06-03-'07: Ondertekenen Aanvaardingsformulier
  • 28-02-'07: Toewijzing Beluy (25-01-2007)
  • 15-02-'07: Voorbereidings-avond bij Ray of Hope
  • 08-01-'07: Dossier vertrokken naar Ethiopië
  • 14-09-'06: Ons dossier ingediend bij Ray of Hope
  • 11-08-'06: Intake-gesprek bij Ray of Hope
  • 10-08-'06: Ontvangst geschiktheidsvonnis
  • 08-07-'06: Getrouwd
  • 30-06-'06: 2de verschijning voor de jeugdrechter
  • 18-06-'06: Gerechtelijk Onderzoek
  • 09-06-'06: Inzage dossier op de jeugdrechtbank
  • 24-04-'06: Einde Maatschappelijk Onderzoek
  • 20-03-'06: Start Maatschappelijk Onderzoek
  • 13-01-'06: 1ste verschijning voor de jeugdrechter
  • 17-11-'05: Op de rol bij de jeugdrechtbank
  • 20-10-'05: Ontvangst Attest van voorbereiding
  • 17-10-'05: Ondertekening Samenlevingscontract
  • 15-09-'05: Start cursus Triobla
  • 10-05-'05: Indiening aanvraag bij Kind en Gezin