Lilypie Kids Birthday tickers

zaterdag, april 14, 2007

Wachten - Hoe doe je dat?

Vandaag kon ik mijn groot ongeduld weer niet de baas en heb zelf nog maar eens naar Ray of Hope gebeld. Vorige week kreeg ik daar te horen dat zij Mr. Bruk gingen aansporen om ons dossier al naar de rechtbank te brengen en een court-date aan te vragen. Je kan verstaan dat ik ondertussen op ontploffen stond. Ik heb nog nooit zo vaak mijn mailbox nagekeken.
Dus... vandaag gebeld... Inge aan de telefoon.

Geen nieuws.
Jammer genoeg voor ons is het door de drukte niet gelukt om nu al een court-date aan te vragen. Inge gaat nu eens polsen wanneer Bruk de mogelijkheid wel ziet om ons dossier te deponeren op de
rechtbank. Maar dat zal waarschijnlijk pas ten vroegste binnen twee weken zijn. Als wij ook gelijk de vorige groep onze court-date pas zes weken later krijgen dan zullen wij niet kunnen afreizen in juni zoals gehoopt.
Ik moet er geen tekeningske bij maken zeker dat het huilen ons op het moment nader staat dan het lachen. Wij verlangen ondertussen zo naar ons zoontje dat verder uitstel ondraaglijk begint te worden.
Zij hadden ons verwittigd dat deze wachtperiode het moeilijkst zou zijn. Door de roes waar wij ons in bevonden na de toewijzing kon ik dit nauwelijks geloven. Maar nu moet ik toch toegeven dat dit inderdaad zo is. Weten dat je kind daar is en dat wij enkel nog moeten wachten tot alle papieren toestanden geregeld zijn vooraleer wij elkaar eindelijk kunnen vasthouden begint zeer zwaar te wegen.
Gelukkig is Beluy nog zo klein dat hij nauwelijks beseft wat er allemaal gaande is. Daar trek ik mij op dit moment enorm aan op. Als alles maar goed is met hem, dan komen wij dit ook wel teboven.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wachten, zuchten, aftellen,

Diep ademhalen, eens flink blazen zodat de tijd vliegt.... jullie geduld zal worden beloond met een hele lading onvergelijke momenten,

Overslag

Hazel zei

Nathalie...het is idd haast onmenselijk om iemand zo lang te laten wachten he op z'n kind!
Maar de Amerikanen zijn ons toch wel weer een stapje voor...heb je het verhaal van Amy en Josh (link op mijn blog) al gelezen? Daar zijn wij hier nog niet weinig jaloers op hoor!!!

En wat het checken van die mailbox betreft...tja, daar ben ik intussen ook heel bedreven in...alhoewel ik ook meestal van een kale reis thuiskom hoor en dan maar naar die telefoon grijp!

Spreken we af binnenkort voor een potje koffie te komen drinken bij ons thuis?

xx

Onze Procedure

  • 21-03-'08: Positief vonnis volle adoptie
  • 07-03-'08: Goedkeuring Volle Adoptie op de jeugdrechtbank van Gent
  • 07-02-'08: Gerechtelijk onderzoek
  • 25-01-'08: Verschijning voor de jeugdrechter om de 'Volle Adoptie'-aanvraag te bevestigen - Tussentijdse Evaluatie ROH - Beluy viert zijn 1ste verjaardag
  • 05-11-'07: Opstart procedure 'Omzetting Gewone naar Volle Adoptie'
  • 18-10-'07: Tussentijdse Evaluatie ROH
  • 07-10-'07: Welkomstfeest
  • 15-07-'07: Beluy ingeschreven in de bevolkingsdienst
  • 14-07-'07: Thuiskomst met ons zoontje
  • 07-07-'07: Ontmoeting met onze zoon Beluy
  • 06-07-'07: Vertrek naar Addis Abeba
  • 14-06-'07: Reisvoorbereiding bij Ray of Hope
  • 11-06-'07: De adoptie van Beluy wordt bevestigd door de rechtbank van Addis Abeba
  • 06-03-'07: Ondertekenen Aanvaardingsformulier
  • 28-02-'07: Toewijzing Beluy (25-01-2007)
  • 15-02-'07: Voorbereidings-avond bij Ray of Hope
  • 08-01-'07: Dossier vertrokken naar Ethiopië
  • 14-09-'06: Ons dossier ingediend bij Ray of Hope
  • 11-08-'06: Intake-gesprek bij Ray of Hope
  • 10-08-'06: Ontvangst geschiktheidsvonnis
  • 08-07-'06: Getrouwd
  • 30-06-'06: 2de verschijning voor de jeugdrechter
  • 18-06-'06: Gerechtelijk Onderzoek
  • 09-06-'06: Inzage dossier op de jeugdrechtbank
  • 24-04-'06: Einde Maatschappelijk Onderzoek
  • 20-03-'06: Start Maatschappelijk Onderzoek
  • 13-01-'06: 1ste verschijning voor de jeugdrechter
  • 17-11-'05: Op de rol bij de jeugdrechtbank
  • 20-10-'05: Ontvangst Attest van voorbereiding
  • 17-10-'05: Ondertekening Samenlevingscontract
  • 15-09-'05: Start cursus Triobla
  • 10-05-'05: Indiening aanvraag bij Kind en Gezin